טרק בסיני, אל ג'בל תרבוש וג'בל מדסוס, 13-18 בנובמבר 2024

הטיול משלב העפלה לשני הרים מיוחדים: ג'בל מדסוס וג'בל תרבוש מתנשאים בדייק הטבעתי, מעבר לחגורה הרגילה בה אנו מטיילים בסיני ומפסגתם תצפית נופית מרהיבה מזוויות מיוחדות. היותם של ההרים "שחורים" וחשופים לשמש מקשה על ההגעה אליהם בקיץ ואנו ננצל את ימי הסתיו להעפלה אל פסגתם. בין שני ההרים אתר קדום המכיל חרותות סלע, כתובות נבטיות ועוד. בין הגבעות חבוי נווה המדבר המדהים עין היאלה. הטרק אינטנסיבי ומיועד למיטיבי לכת. בתום כל יום הליכה נגיע למקום לינה אחר, נבשל ארוחת שטח ונפרוש ללינה מתחת לשמים צלולים. ציוד הלילה והמטבח הנייד יעברו על גבי גמלים, בעוד אנו מטיילים עם תיק יום בלבד.

התכנית, בסיס לשינויים: ב 13 בנובמבר בשעה 5:00 ניפגש בכניסה למעבר הגבול בטאבה. (במידה ויהיה שינוי בשעות פתיחת המעבר נעדכן על שינוי שעת המפגש בהתאם). בצד המצרי של המעבר ימתין לנו צאלח, אח של פרג', וייקח אותנו לסנטה. נפגוש את פרג', שמארגן את הטיול ואנחנו בחסותו, ואת חרבי, הדליל (מורה הדרך הבדווי) ונתארגן לטיול. לקראת צהרים נצא אל ההרים.

ביום ההליכה הראשון נעפיל בנאקב אבו ג'יפה אל הבוסתן בואדי ג'יבאל, שם נלון.

למחרת נצא באור ראשון לג'בל באב ונרד לואדי בע'אבע' שם נלון שני לילות.

ביום הטיול השלישי נעפיל אל ג'בל מדסוס דרך האתר הנבטי ונרד חזרה למחנה דרך עין היאלה.

למחרת נצא לפנות בוקר אל ג'בל תרבוש, משם תצפית מקיפה אל כל האזור שממערב לגוש ההר הגבוה בואכה מפרץ סואץ והמדבר המזרחי המצרי שביבשת אפריקה. נרד בואדי רפייד המקסים ונלון ליד מפגשו עם ואדי טלעה הגדול.

ביום האחרון לטרק נעפיל בואדי ג'נב וואדי טלאח ונסיים בכפר אבו סילה. לאחר התארגנות ניסע לחוף קסטל ביץ' במפרץ. נאכל ארוחת ערב מפנקת ונלך לישון.

לאחר בוקר רגוע בחוף נצא לקראת צהריים חזרה אל מעבר הגבול.

המחיר: 700$ לאדם בקבוצה של 6 משתתפים ומעלה. המחיר כולל את כל ההוצאות בסיני, וכלכלה מלאה החל מהערב הראשון, ואינו כולל דמי מעבר גבול בצד הישראלי (כ-100 ₪), הסעות בארץ וביטוח בריאות חו"ל שחובה לעשות.

ההרשמה ע"י משלוח פרטי הדרכון אלי למייל ומקדמה בסך 100 דולר בשקלים.

דף הנחיות מפורט הכולל רשימת ציוד מופיע בהמשך המסמך.

פרטים נוספים בטלפון 3551686 – 052

הערה: אזהרת המסע לסיני עדיין בתוקף. יש להתעדכן באתר משרד הבריאות לגבי חיסונים נדרשים.

להתראות,

יואל